Open a larger version of the following image in a popup:
My Chemical Romance, work in progress

Open a larger version of the following image in a popup:
Devaneios (solo show), thanks to Arte3 @Farol Santander, Sao Paulo, Brazil, 2020

Open a larger version of the following image in a popup:
Installation of Panic Room @Farol Santader thanks to Arte3, Sao Paulo, Brazil, 2020

Open a larger version of the following image in a popup:
Installation of Panic Room @Farol Santader thanks to Arte3, Sao Paulo, Brazil, 2020

JeeYoung Lee South Korean, b. 1983
My Chemical Romance, 2013
Series: Stage of Mind
Archival pigment print
on Felix-Schoeller RCP Glacier 300 gsm
on Felix-Schoeller RCP Glacier 300 gsm
144 x 190 cm
56 3/4 x 74 3/4 in
56 3/4 x 74 3/4 in
Edition of 5 plus 2 artist's proofs
Further images
'This piece is about relationships and communication. I had seen many pipe lines around my neighborhood and my studio in Mangwon-dong, Seoul. Once I became interested in their structure, more...
"This piece is about relationships and communication.
I had seen many pipe lines around my neighborhood and my studio in Mangwon-dong, Seoul. Once I became interested in their structure, more and more pipes began catching my eye. Forming checkered and intertwined structures, rather than being merely straight, pipes creep up the exterior of a building and connect each space within it; whether for gas or water, they play a delivering-in-and-out role (the cycle of give-and-take) and function as a sort of passageway. To my eye, exposed on the outside of a building, they seem to be the elements of nervousness and danger rather than those of security.
With such a concept in mind, I found pipe lines to be a satisfactory motif for my artistic direction. In this work, I tried to address various relationships in human life, through the motif of pipes that are complicatedly intertwined much like a maze or obstacles in a hurdle race. As a matter of fact, I often find it impossible to communicate perfectly with other people and think that a chance for misunderstanding, anxiety, expectation and disappointment, conflict and frustration, whether serious or minor, implicitly lie in all relationships, whether it be between couples, friends, family members or in society. The complication of such emotions is visualized in black and yellow painted PVC pipes, normally used to indicate safety, warning, and danger in industrial sites or traffic and road signs. In addition, steam generated by a fog machine that was connected to the pipes is used to symbolize the moment of conflict and clash in relationships and communication.
A black dog slowly walking out of the frame in this autobiographic piece indicates a specific person who made me suffer with pain. Or, the dog may represent others in general as a contrasting element to a woman who signifies my alter ego."
_Lee JeeYoung
"Cette photo parle des relations sociales et des communications inhérentes à celles-ci.
Il y a de nombreuses canalisations dans mon quartier ainsi que près de mon studio, à Mangwon-dong à Séoul. Un jour, leurs structures attirèrent mon attention. Alors, de plus en plus, je les remarquèrent de partout. Elles devinrent omniprésentes. Formant des motifs étranges, entremêlés plutôt que linéaires, elles semblent grimper à l'extérieur des bâtiments, tout en reliant chaque pièce situées à l'intérieur de ceux-ci. Qu'ils s'agisse de canalisations d'eau ou de gaz, elles jouent tantôt un rôle de livreur tantôt un rôle de récipiendaire et fonctionnent comme une sorte de passage. A mes yeux, localisées ainsi en extérieur, elles paraissent plus anxiogènes que sécuritaires.
C'est avec cet état d'esprit que je trouvèrent ces tuyaux intéressants comme éléments artistiques. J'ai ainsi essayé d'explorer les différentes relations humaines: elles ressemblent à un labyrinthe, un véritable dédale, au sein duquel se joue une course. Il m'apparait impossible de pouvoir communiquer de façon limpide avec autrui car je ressens une peur permanente d'être incomprise. Toute relation, qu'elle soit amicale, amoureuse, ou formelle, est prône à mener à une forme de frustration voire de déception, qu'elle soit mineure ou non. La nature complexe de ces émotions est symbolisée ici par les bandes jaunes et noires qui couvrent ces canalisations, de façon semblable aux codes utilisés dans la construction. J'ai rajouté de la vapeur grâce à une machine afin de symboliser la pression psychologique du moment précédent tout conflit relationnel.
Enfin, un chien noir sort doucement du champ. S'agissant d'une oeuvre autobiographique, ce dernier représente une personne en particulier, qui me causa beaucoup de souffrance. Alternativement, il est aussi la métaphore de l'Autre de façon plus générale, en contraste avec le caractère féminin qui lui est mon alter-ego."
_JeeYoung LEE
I had seen many pipe lines around my neighborhood and my studio in Mangwon-dong, Seoul. Once I became interested in their structure, more and more pipes began catching my eye. Forming checkered and intertwined structures, rather than being merely straight, pipes creep up the exterior of a building and connect each space within it; whether for gas or water, they play a delivering-in-and-out role (the cycle of give-and-take) and function as a sort of passageway. To my eye, exposed on the outside of a building, they seem to be the elements of nervousness and danger rather than those of security.
With such a concept in mind, I found pipe lines to be a satisfactory motif for my artistic direction. In this work, I tried to address various relationships in human life, through the motif of pipes that are complicatedly intertwined much like a maze or obstacles in a hurdle race. As a matter of fact, I often find it impossible to communicate perfectly with other people and think that a chance for misunderstanding, anxiety, expectation and disappointment, conflict and frustration, whether serious or minor, implicitly lie in all relationships, whether it be between couples, friends, family members or in society. The complication of such emotions is visualized in black and yellow painted PVC pipes, normally used to indicate safety, warning, and danger in industrial sites or traffic and road signs. In addition, steam generated by a fog machine that was connected to the pipes is used to symbolize the moment of conflict and clash in relationships and communication.
A black dog slowly walking out of the frame in this autobiographic piece indicates a specific person who made me suffer with pain. Or, the dog may represent others in general as a contrasting element to a woman who signifies my alter ego."
_Lee JeeYoung
"Cette photo parle des relations sociales et des communications inhérentes à celles-ci.
Il y a de nombreuses canalisations dans mon quartier ainsi que près de mon studio, à Mangwon-dong à Séoul. Un jour, leurs structures attirèrent mon attention. Alors, de plus en plus, je les remarquèrent de partout. Elles devinrent omniprésentes. Formant des motifs étranges, entremêlés plutôt que linéaires, elles semblent grimper à l'extérieur des bâtiments, tout en reliant chaque pièce situées à l'intérieur de ceux-ci. Qu'ils s'agisse de canalisations d'eau ou de gaz, elles jouent tantôt un rôle de livreur tantôt un rôle de récipiendaire et fonctionnent comme une sorte de passage. A mes yeux, localisées ainsi en extérieur, elles paraissent plus anxiogènes que sécuritaires.
C'est avec cet état d'esprit que je trouvèrent ces tuyaux intéressants comme éléments artistiques. J'ai ainsi essayé d'explorer les différentes relations humaines: elles ressemblent à un labyrinthe, un véritable dédale, au sein duquel se joue une course. Il m'apparait impossible de pouvoir communiquer de façon limpide avec autrui car je ressens une peur permanente d'être incomprise. Toute relation, qu'elle soit amicale, amoureuse, ou formelle, est prône à mener à une forme de frustration voire de déception, qu'elle soit mineure ou non. La nature complexe de ces émotions est symbolisée ici par les bandes jaunes et noires qui couvrent ces canalisations, de façon semblable aux codes utilisés dans la construction. J'ai rajouté de la vapeur grâce à une machine afin de symboliser la pression psychologique du moment précédent tout conflit relationnel.
Enfin, un chien noir sort doucement du champ. S'agissant d'une oeuvre autobiographique, ce dernier représente une personne en particulier, qui me causa beaucoup de souffrance. Alternativement, il est aussi la métaphore de l'Autre de façon plus générale, en contraste avec le caractère féminin qui lui est mon alter-ego."
_JeeYoung LEE